acosoescolaribizayformentera
Hola este es el foro de la Web www.acoso-escolar.com , ven y participa en el foro.
Este foro es para toda España.
Buscar
 
 

Resultados por:
 


Rechercher Búsqueda avanzada

Últimos temas
» COMO FUNCIONA NUESTRA WEB.
Jue Nov 24, 2016 2:57 pm por Ibiza_y_Formentera

» DIBUJOS PLAN DIRECTOR 2016
Vie Mayo 20, 2016 8:15 pm por Ibiza_y_Formentera

» La Guardia Civil imparte este jueves en Santa Eulària una charla sobre acoso escolar
Jue Mayo 19, 2016 1:43 pm por Ibiza_y_Formentera

» COLEGIO GUILLEM DE MONTGRI
Jue Mar 12, 2015 1:34 am por Ibiza_y_Formentera

» I.E.S ALGARB
Mar Mar 10, 2015 3:06 pm por Ibiza_y_Formentera

» COLEGIO VIRGEN DE LAS NIEVES
Sáb Mar 07, 2015 3:33 pm por Ibiza_y_Formentera

» COLEGIO TRINITARIA
Vie Mar 06, 2015 11:31 pm por Ibiza_y_Formentera

» COLEGIO SANT RAFAEL
Vie Mar 06, 2015 11:16 pm por Ibiza_y_Formentera

» I.E.S SANT AGUSTI
Vie Mar 06, 2015 10:57 pm por Ibiza_y_Formentera

Navegación
 Portal
 Índice
 Miembros
 Perfil
 FAQ
 Buscar
Diciembre 2016
LunMarMiérJueVieSábDom
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Calendario Calendario


Assetjament en els xat, és cada vegada més freqüent en la xarxa

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo

Assetjament en els xat, és cada vegada més freqüent en la xarxa

Mensaje  IBIZA1982 el Vie Ene 22, 2010 10:26 pm

Assetjament en els xat, és cada vegada més freqüent en la xarxa

L'assetjament en el xat és cada vegada més freqüent, darrere d'una pantalla és impossible determinar que tipus de persona s'amaga, ments realment retorçades juguen amb aquest avantatge. La seva forma d'actuar és metòdica, es guanyen la confiança de la seva víctima, li fa veure que l'entén, que comprèn els seus problemes i fins i tot s'identifica en alguns casos semblants. Els següents passos és treure-li dades personals i fins i tot nombres de telèfon, al·legant que hi ha molt boig solt però el no té gens que veure amb aquest perfil. Quan ha aconseguit els seus propòsits comencen les pressions, les amenaces i fins i tot l'assetjament per diversos canals, gaudeix posant en evidència a la persona i soltant en publico tots les dades que anteriorment va aconseguir. El meu consell és evitar intimar fins al punt de donar dades personals, si us apeteix tenir converses amb gent per aquest mitjà podeu tenir una targeta sim de prepago sol per a aquest ús. Resum. Quin as el ciberbullying?Una nova forma d'assetjament o una forma porversa de relaciónn interporsonal?Les noves tecnologies han afavorit la comunicaciónn o més aviat assistim a la paradoxa de la incomunicaciónn humana en la cridada era mediàtica? Asi important clarificar de què estem parlant quan ens referim a l'assetjament entre iguales a. través de la xarxa, especialmiente tenint en compte que Internet configura el que s'ha donat a cridar ?el quart espai de socializaciónn?. A què emociones i conductes ens referim?. Aquest article intenta aportar algunes idees a pares i profesionalas de la educaciónn per a afrontar aquest problema Sovint apareixen notícies en els mitjans de comunicació relatant abusos, enregistraments d'agressions que es pengen en Internet, i altres casos d'assetjament en la xarxa. També sabem que alguns adolescents són víctimes de correus electrònics grollers o de missatges al mòbil amenaçadors, són expulsats dels xats on participen o cridats amb malnoms i criticats i insultats en el Messenger, en els Blogs o Fotologs. Entenem que aquests fenòmens requereixen la nostra atenció, més tenint en compte la escassa alfabetització informàtica que posseïm, així com el fet que es tracta de realitats que s'originen i canvien a una velocitat vertiginosa. Per posar alguns exemples, Youtube, el lloc web que permet als usuaris baixar, veure i compartir clips de vídeo en Internet va ser creat en l'any 2005. Des de llavors l'ús del vídeo en la xarxa s'ha estès a passos engegantits. Avui dia Youtube té allotjats més de 100 milions de vídeos i registra més d'un milió de visites diàries (diari El Pais). També, els sistemes de missatgeria instantània i gratuïta ?arrasen? entre els nois i noies. Diàriament ho utilitzen milers d'adolescents en aquest país per a xatejar i comunicar-se. Com professionals de l'educació no podem obviar la importància d'aquests fenòmens. Podem començar per diferenciar alguns elements. Que estem parlant? És obvi que les noves tecnologies de la informació han creat una nova manera de comunicar-se. No entrarem a analitzar-la però és un fet que hem de tenir present. Els nens i joves naveguen per un mitjà on hi ha una absoluta falta de referents i moltes vegades són aliens al risc que comporta una navegació sense uns mínims de seguretat. Segons un estudi, els pares controlen menys els seus fills i filles en Internet que enfront de la TV.

Els centres ja utilitzen aquestes formes de comunicació però un objectiu també hauria de ser ajudar a construir una ètica cibernáutica. En la xarxa, com en altres parts, hi ha desaprensivos, gent que intenta aprofitar-se dels altres, i en el cas dels menors pot ser més fàcil. Fa poc temps llegíem la notícia de la detenció d'una persona en el Perú, a la qual s'acusava de robatori de contrasenyes, coacció i abusos sexuals. Segons fonts de l'operació el presumpte acosador guardava més de 700 adreces de correu electrònic i havia aconseguit gravar més de 80 vídeos eròtics de les seves víctimes, a qui extorquia sota l'amenaça de fer-los públics als seus amics, ja que s'havia introduït en els seus ordinadors i tenia l'adreça dels seus contactes. L'engany, la coacció i l'assetjament a menors per part d'un o més adults es coneix amb el nom de grooming . El grooming és una forma d'assetjament, que comença en els espais personals, blogs i xats on acudeixen nens i adolescents. L'adult (agressor) tracta d'establir una relació i un control emocional sobre el menor (víctima), normalment amb finalitat sexual. Hem de diferenciar aquesta modalitat del ciberbullying 1 que també és una forma d'assetjament en la xarxa, però entre iguals. Ciberbullying Vam parlar de Ciberbullying ?quan un nen o adolescent és turmentat, amenaçat, acorralat, humiliat, molestat d'una manera o altra, per altre nen o adolescent mitjançant l'ús d'Internet, tecnologies interactives i digitals o telèfon mòbil?. És necessari que hagi menors implicats per les dues parts, o almenys l'assetjament hagi estat instigat per un menor en contra d'altre menor. Com en el cas del bullying , no hi ha ciberbullying quan es tracta de fets puntuals. No obstant això , el criteri de ?fet puntual? queda un poc difuminat quan vam parlar d'agressions a través de la xarxa. Podem considerar puntual el fet de penjar una fotografia o enviar un missatge ofensiu? Cada vegada que algú llegix el missatge o visiona el vídeo l'agressió es repeteix. El ciberbullying comparteix amb el bullying els elements de desequilibri de poder, reiteració i intencionalitat, i de vegades pot ser conseqüència o continuació del bullying escolar. AL revés no és molt freqüent. Hem de tenir en compte que l'ús de les noves tecnologies configura unes característiques pròpies que fan diferents les agressions online d'altres tipus d'agressió. La invisibilidad de l'agressor, l'augment potencial del nom d'espectadors i la falta ?d'espais segurs? per a la víctima, identifiquen els problemes de ciberbullying (Ortega, 2007). Hem de considerar que moltes conductes que nens i nenes manifesten en la xarxa, són el reflex del que exhibeixen els mass media, i també que ?la violència i especialment la ordinariez dels mitjans de comunicació són els símptomes d'una patologia social més profunda? (Voors, 2005.). El mateix autor suggereix que ?hem de prendre partit contra la crueltat gratuïta, la vulgaritat i l'explotació sexual en els mitjans de comunicació?. Es tracta d'un fenomen emergent i en creixement, afavorit per diversos factors: 1) Disponibilitat cada vegada major d'accés a Internet i característiques propícies de la xarxa per la ràpida distribució de missatges, fotos, etc. 2) Minimització del dany causat a la víctima. Sovint s'utilitza la justificació que ?no es pot causar dany a través de la xarxa?. AL nostre entendre enllaça amb el 1 Nota: Lamentem la terminologia anglosaxona, però el seu ús és gairebé inevitable per a parlar d'aquests temes.

_________________
IBIZA1982

IBIZA1982
Admin

Femenino
Cantidad de envíos : 80
Edad : 34
Fecha de inscripción : 09/01/2009

Ver perfil de usuario http://www.acoso-escolar.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Assetjament en els xat, és cada vegada més freqüent en la xarxa

Mensaje  IBIZA1982 el Vie Ene 22, 2010 10:32 pm

concepte de la ?violència espectacle? que podem veure en els mass media. Es tracta de la happy violence , la violència sense conseqüències. 3) Sensació d'impunitat, no certa del tot ja que l'ordinador deixa ?rastre? de navegació. 4) Adopció de rols ficticis, fantasies. Facilitat per a la utilització de ?màscares? que afavoreixen la impunitat de l'agressió. 5) Les víctimes no solen denunciar de por de la pèrdua de ?privilegis d'ús? (per exemple que els adults no els deixin connectar-se a Internet, que els confisquin el mòbil, quedar fora del cercle d'iguals...) Els quals agredeixen per quins ho fan? Bàsicament per a reforçar les seves connexions socials i la seva status, en el rerefons sovint hi ha una qüestió de poder. És especialment virulent en el primer cicle de l'ESO, on les relacions entre iguals en el pas de Primària a Secundària impliquen canvis en la formació de grups i en l'estatus social dels adolescents. També és possible que algun alumne s'involucri en aquestes conductes com ?resposta? al tracte humillante que rep en l'escola per part dels companys. Els nois i noies utilitzen Internet i el mòbil per a establir i mantenir les seves connexions socials (quan coneixen a algú que els interessa, les dades que solen intercanviar són: nom, nombre de mòbil i adreça del Messenger). Altra raó per la qual una persona es pot implicar en conductes d'assetjament és la suposada ?invisibilidad? que oferix la xarxa. Aquest fet potencia la creença que no ?et poden enxampar? i a més desdibuixa les conseqüències dels propis actes. Hi ha persones que aprofiten l'absència física d'algú per a calumniar-lo, insultar-lo o difondre falses remors contra ell, per a aquestes persones el ciberespai és un lloc privilegiat per a actuar des de l'anonimat. La ràbia, l'enveja, la venjança, la inmadurez, l'avorriment la imitació dels models adults, etc. sovint són el motor d'aquestes conductes de ciberacoso. A més el ciberespai és un lloc mancat d'un component fonamental de la comunicació: el llenguatge no verbal. i sabem que aquest és el llenguatge de les emocions. Sense el to de veu, la mirada, la gestualidad de l'altre, tenim una imatge esbiaixada de les seves reaccions i emocions, i es fa més fàcil configurar una realitat on el ?jo? és absorbit per les circumstàncies del moment i no s'inhibeix el comportament: la ira, la violència, la intolerància... apareixen amb més facilitat. Si no veiem a l'altre, és més senzill agredir-lo, el procés de cosificación es torna més fàcil. Tractar als altres com si fossin coses, també és violència. Que conductes parlem? Les conductes més usuals són les següents: · Amenaces directes: Assetjament per missatgeria instantània o SMS (missatges amenaçadors o desagradables), donar avisos inadequats, usar noms d'usuaris semblats fingint ser altra persona, bombardeig de SMS... · Robatori de contrasenyes, suplantació d'identitat: Alteració de missatges de la víctima, suplantació en els xats, presentar la víctima com agressor...

_________________
IBIZA1982

IBIZA1982
Admin

Femenino
Cantidad de envíos : 80
Edad : 34
Fecha de inscripción : 09/01/2009

Ver perfil de usuario http://www.acoso-escolar.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Assetjament en els xat, és cada vegada més freqüent en la xarxa

Mensaje  IBIZA1982 el Vie Ene 22, 2010 10:36 pm

Maxote , Morenawapa , Lapekosa....Coneixes el ?nick? del teu fill/a? Saps com es diu aquell alumne d'aparença ingènua en la xarxa? Que podem fer si els nostres fills o alumnes saben més que nosaltres del ciberespai? Hi ha autors que coincideixen a assenyalar que hem de centrar-nos a donar estratègies als ?espectadors?, sobretodo tenint en compte que el ciberbullying es dóna en absència dels adults i que hem de reforçar la seva responsabilitat i ajudar-los a establir el que està bé i el que no ho està. Convé recordar unes mínimes i bàsiques estratègies de protecció i disposar de recursos per a no caure en paranys o involucrar-se en situacions d'assetjament. Internet és un territori nou i d'ell coneixem poca cosa. Què podem fer? · És molt important transmetre confiança perquè recorrin als adults (pares i/o professorat) en cas de dificultats. · Els pares i adults en general hauríem d'involucrar-nos i aprendre a utilitzar les noves tecnologies. Això ens ajudarà a saber què fan els nois i les noies quan estan connectats i els possibles riscos que s'enfronten. Hem d'estar assabentats de les activitats online dels nostres fills. · Ensenyeu al vostre fill a ignorar el spam (correu escombraries) i a no obrir arxius dels quals no coneixem la procedència o que no ens inspirin confiança. Un virus pot danyar tot l'ordinador ! Expliqueu-li que hi ha programes capaços de desxifrar les nostres contrasenyes de correu electrònic. · És preferible que l'ordinador estigui en una habitació d'ús comú, on sigui més fàcil exercir cert control. Navegar amb ells pot ser una bona estratègia en les primeres edats. · Si no la necessiteu, no instal·leu una webcam. Hi ha programes que poden activar-la i controlar-la externament. · Parleu amb els adolescents sobre què fan quan naveguen per Internet: quines pàgines visiten, amb qui parlen i sobre quines coses. Remarquem que es tracta de llocs públics. · Insistiu que mai han de donar les seves dades personals a gent que hagin conegut en els xats, Messenger, MySpace? i vigileu els contactes que va agregant a l'el seu compte de Messenger o altre tipus de missatgeria instantània Qui són? De quina els coneix? · Explicale que mai ha d'enviar fotos ni vídeos seus ni dels seus amics a desconeguts. · Parleu-li dels riscos d'Internet. Que sigui un món virtual no significa que no pugui implicar problemes reals. De vegades no és suficient amb apagar l'ordinador. Si és necessari, instal·leu ?defenses tècniques? (filtres de contingut, programes de control d'accés configuracions del navegador, etc.) · I ús d'Internet s'ha de regir per unes mínimes normes de comportament i de respecte cap als altres. Si observeu al vostre fill trist o empipat després d'usar Internet, si observeu que restringeix el contacte amb els seus amics, que evita anar a escola, si se li veu trist o deprimit... pot ser indicador que hi ha algun problema. · Però sobretodo, sobretodo, fomenteu l'ús responsable. Internet és de gran utilitat si s'utilitza bé. Es tracta (i no és fàcil) de treballar parell canviar la ?societat de la informació? per la ?societat del coneixement?. Quatre idees per a nois i noies innocents (o no tant)

_________________
IBIZA1982

IBIZA1982
Admin

Femenino
Cantidad de envíos : 80
Edad : 34
Fecha de inscripción : 09/01/2009

Ver perfil de usuario http://www.acoso-escolar.com

Volver arriba Ir abajo

Re: Assetjament en els xat, és cada vegada més freqüent en la xarxa

Mensaje  Contenido patrocinado Hoy a las 1:40 pm


Contenido patrocinado


Volver arriba Ir abajo

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba

- Temas similares

 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.